torsdag 10 december 2009

Julpyssel i tyger

Även om jag har fallit som en fura för silver och vitt denna jul, kan man inte komma ifrån att litet julrött sätter fart på livsandarna.
Här nedan följer en liten inspirationbild. Jag har inga mönster (om någon vänlig själ skulle vilja ha likadana i sin julgran), då de är gjorda enligt ad hoc-principen.

Litet upplyftande är det att ha en säckpipsblåsare, Cleopatra (med en guldfärgad orm (med röd tunga) runt halsen), Nefertiti, en glad tomte och en virkad korg i granen.

Då man väl sätter sig ned, kan ju resultatet bli vad som helst.

Tvättstugan behövde också piggas upp med litet färg i fönstret. Hur man gör flätade julhjärtan har jag beskrivit tidigare. Du kan läsa om det här.

1 kommentar:

  1. Hej! Tack för kommentaren hos mig! Jag gör blåbärssill på följande sätt. Kokar en 1-2-3 lag med ättika, socker och vatten. Låter också 2 kanelstänger koka med i lagen. Låt den svalna och lägg ner sillen i finskurna bitar tillsammans med tinade frysta blåbär. Proportioner kan man avgöra själv beroende på hur mycket blåbär man vill ha.

    http://husprojektet.bloggplatsen.se

    SvaraRadera