onsdag 16 december 2009

Snö, julgrupp och julklappsinköp

Vilket perfekt julväder - hoppas bara att det håller i sig!Redan i tisdagsmorse såg det lovande ut. Snö lyser verkligen upp i vintermörkret, så fram till början av mars får det GÄRNA ligga ett täcke. Själv har jag försökt mig på en enkel julgrupp, bestående av 6 vita väldoftande hyacinter, grön mossa och några små pärlförsedda nålar som dekoration. Doftar helt underbart.

Annars har jag mest varit ute längs med vägarna de sista två dagarna, på jakt efter de optimala julklapparna. Det är fortfarande några kvar, men de borde sannolikt vara inhandlade i god tid. Här råder en smula "pensionärsbeteende"...

3 kommentarer:

  1. Ja, äntligen snö! Kanske kan åka lite pulka på fredag?

    SvaraRadera
  2. Ja, visst är det härligt med snö!
    jag har inte tänkt lägga ut alla recept på bloggen. Men är det nåt speciellt du är ute efter så hör av dig så delar jag gärna med mig!
    http://husprojektet.bloggplatsen.se

    SvaraRadera
  3. Vad roligt att du tittade in så jag fann den här härliga bloggen, ni bor verkligen vackert, visst är det underbart ute ..särskilt idag när solen strålar från en blå himmel, ha en fin helg och hoppas vi hörs igen, kram VIOLA

    SvaraRadera