fredag 5 februari 2010

Presentkort och presentinslagning

Är det något jag konstant glömmer att köpa så är det presentkort. Nå, det är ju inte en stor katastrof, det går ju faktiskt att tillverka själv. Här har jag använt mig av en pepparkaksform i form av ett äpple och klippt ut i fyra olika nyanser. På ett av dem har jag skrivit, vad jag nu ville gratulera till och samlat samman dem (med presenttråd eller fjäder och häftklammer....) och lägger i fickan som bildats i paketet, se nedan....
När jag ändå är igång, detta är ingen revolutionerande presentinslagning, men det blir ganska fina paket. Kanske kan Du den redan.
Förslut presenten med presentpapper runt om. Rulla ut en rejäl mängd (2 ggr paketbredden minst) extra papper innan Du klipper av. Vik extra papperet dubbelt (se bilden ovan), med "fina" sidan utåt.
Vik extrapapperet snett över paketet 1, 2, 3 eller än fler gånger (jag har gjort 2 ggr här). Vik ner på långsidorna som vanligt. De enda synliga fula kanter man får, är de på hörnkanterna. På baksidan är det alldeles slätt.
Det går självfallet lika bra att vika extrapapperet rakt som snett....

1 kommentar:

  1. Vilket rart paket..:) ha nu en skön helg, här har solen visat sig några minuter och tänk vilken skillnad det blev både ute och med sinnesstämningen men nu rullar dimman in igen, ha en skön fredag, kram

    SvaraRadera