lördag 8 maj 2010

Köpa vin hemifrån

Tänk, nu kan man köpa vin hemifrån - från Systembolaget! Jag gillar visserligen att gå runt i Systembolagsbutiker. Särskilt om jag inte bestämt vad jag ska köpa utan låter stundens ingivelse avgöra. Utbudsmässigt finns heller inget att klaga på. Systembolaget har ett stort sortiment - det inser man framför allt när man varit i vinbutiker utomlands.
Men med två barn och ont om tid välkomnar jag verkligen Systembolagets nya tjänst: e-beställning. Plötsligt har utbudet blivit mer än fördubblat (Antal viner i beställningssortimentet är större än i det vanliga sortimentet. Jo, även tidigare kunde man ju köpa viner ur beställningssortimentet. Men det blev liksom inte av). Och man kan beställa hemifrån! Med en kopp kaffe och beställningssortimentkatalogen som ackompanjemang kan man i lugn och ro välja vin.
Hur det fungerar? Ja, instruktionerna var tydliga och lätta att följa. Något vin hittades inte (slut?) men kunde i lugn och ro ersättas med något annat.
Vinerna kan efter ett antal dagar hämtas ut och betalas vid vald butik.
(Vill man ha lite vardagsdramatik kan man ju välja en butik på måfå - men riktigt så spännande vardag klarar jag inte. Jag valde närmaste butik).
Nu återstår att se om alla viner kommer. Några kan ju vara slut. Smidigast är ju om man vid beställning direkt ser vilka som är slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar