söndag 22 augusti 2010

Naturhistoriska riksmuseet

Under en av semesterdagarna tog vi bilen till Naturhistoriska. Eftersom jag pluggat kemi i trakterna av detta museum förklarade jag för Lena att jag borde hitta dit hyfsat lätt - även med bil.
Nåja. Eftersom jag mer eller mindre saknar lokalsinne så blev själva bilresan dit lite av en happening. Efter ett antal extraturer hit och dit lyckades vi till sist parkera bilen på gångavstånd från museumet.
Väl inne var både Arvid och Sigrid helt uppslukade. Från första minut till sista. Det var ett museum helt i deras smak. Även jag själv håller detta museum som min absoluta favorit.
Vi intog maten utomhus. Tre av oss valde pyttipanna. Sigrid var orubblig i sitt val av pannkakor.
Efter lunch fortsatte vi rundvandringen. Efter totalt fem timmar tyckte vi att det var dags att åka hem. Vi fick, nästan bokstavligen, bära ut Arvid och Sigrid.
Och ja, vi kommer att göra ett återbesök.

1 kommentar:

  1. Konstigt, lyckades inte kommentera här igår. Ja, Naturhistoriska är fint och befriande att det är fler än jag som har svårt att hitta till, för många, självklara ställen!
    Dock blev vi besvikna på museets restaurang, en kö för att beställa och en för att hämta maten och vi fick vänta ytterligare innan pannkakorna var klara. Men det kanske blivit bättre.

    SvaraRadera