söndag 14 november 2010

Halloweenklädslar dammig farbror, häxor, katter, pumpor, galen kemist och mumie....

Under planeringsstadiet av vår lilla halloweenfest hade vi tänkt att enbart barnen skulle klä ut sig, men efter en fråga från gästerna om vi tänkt att vi vuxna skulle klä ut sig, ändrade vi oss - självfallet skulle alla (som ville) spöka ut sig. Pappa J. syns knappt på bilden, men han såg ganska rejält elak ut med all svärta, hårspray och spindelnät.
En rejäl dos vitt puder, svarta kläder, hårspray, svärtade ögon kan verkligen göra underverk (eller, ja tvärtom) med människor.
Fröken E. hade en häxutstyrsel värd namnet, med svarta fransar och svart häxhatt. Hennes lillebror nöjde sig med spindlar i ansiktet. Det ska ju vara kul för alla och 2 åringar är inte helt roade av maskeradkläder, det har vi sett på Sigrid som abslout INTE ville ha på sig den orange pumpan på sin "pumpeutstyrsel".
Arvid och Sigrids klädslar, katten och pumpan har jag skrivit om tidigare. Jag köpte 3x1,50 meter gråbeige tyg som jag rev sönder i en 10 cm bred och resten ändlös lång remsa som jag virade runt kroppen och huvudet. För att inte allt skulle rasa av mig vid minsta rörelse, sydde jag fast remsorna med några stygn på kläderna under. Jag hade beiga kläder under, vilket blev effektfult på de ställen inte remsorna täckte helt. I ansiktet sminkade jag mig svart runt ögonen (cirka 10 cm i diameter) svarta håliga kinder och svarta tänder över och under munnen. Riktigt bra blev det, Sigrid såg litet tveksam ut först då hon såg mig.
Anders hade en vit labbrock och labbglasögon. Med ett ärr tvärs över pannan, håret på ända och ett hånflin över hela ansiktet så var klädseln fullständig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar