fredag 8 april 2011

Pappersvikning/Servettbrytning Liljan

Fick Ni något träffande Aprilskämt förra veckan? Arvid, 4 år, stod för det allra bästa gentemot mig :"Mamma, mamma, någon har tagit Dina origamipapper!". (Till Anders sade Arvid:"Pappa, jag har givit Din Morbergkokbok till Hugos pappa.") Vår lilla parvel vet redan nu inom vilka områden man kan oroa .... :-D Veckans servettbrytning fungerar lika bra till pappersvikning som till servettbrytning. Skulle den senare bli något väl mjuk och sladdrig kan en servettring fixa det problemet.Jag tror att denna är enklast att titta på bilderna och göra därefter. Alla vikningar ska göras 4 gånger, kan vara bra att ha i minnet.

1 kommentar:

  1. Haha, vilka skämt han kom på, den lille luringen!
    Skojigaste för mig den dagen var att min bibblas blogg http://jarfallafolkbibliotek.blogspot.com/2011/04/lana-husdjur-pa-bibblan_01.html

    berättade att man numera kan låna husdjur på biblioteket. Tre tonårstjejer gick på det fullständigt och ställde en massa frågor till mig om vilka djur som fanns att välja på och hur det gick till. Jag fick fråga dem tre gånger vad det egentligen var för dag innan polletten trillade ner. Mycket roligt!

    SvaraRadera