söndag 12 februari 2012

Hjärtformade godispåsar till Valentindagen

Jag blev insprierad till dessa redan vid Halloween. Visst borde man kunna göra påsar av hjärtan likväl som av spöken eller pumpor??Hjärtformade godispåsar
Material
Rosa eller rött skyltpapper (litet hårdare papper för att få stadga)
tråd att knyta samman med
linjal och hjärtform

Rita ett hjärta i ena sidan på papperet. Rita en 3 centimeter rektangel som är högre än hjärtat, kant i kant med hjärta. Rita ännu ett hjärta i samma storlek som det första, följt av än en rektangel. Längst ut på rektangeln, i nivå med hjärtanen ritar du en centimeter extra flärp (som ska klistras på motsatta hjärtat yttersta hörn). Gör tå hål högt uppe på rektanglarna. Klistra samman flärpenn och hjärtat. Låt torka. Fyll med godis och knyt igen.

2 kommentarer:

  1. Så underbart söta! Vilken rolig grej. Måste jag se om jag kan få ihop. Hjärtanen med rosett i tidigare inlägg vågar jag mig nog inte på...

    SvaraRadera
  2. Remsan Saker är annars ofta lättare än man tror. //Lena

    SvaraRadera