lördag 3 mars 2012

Dukning i purpur och silver

Blommorna hade mer dova, mäktiga nyanser än på bilden. Övriga bilder jag tog av dem i centrum blev dock för mörka att jag lika gärna hade kunnat fota en upp och nedvänd ketchupflaska...Denna dukning är från förra lördagen. Våra gäster på fredagen hade kommit med en så vacker blomsterbukett i purpur att det var ganska givet vilken grundfärg som skulle bli på lördagens dukning. Dessutom hade Anders hintat om oxfilé och barolovin. En inramning i dova rödlila färger lät som ljuv musik i mina öron. Litet rustikare dukning med grillbestick.De lila ljusen står i tennljusstakar. De tjockare ljusen är placerade i glasförsedda ljushållare. Metallfåglarna är jag helförtjust i, de tenderar att dyka upp då man minst anar det. Linneduken och servetterna går helt lämpligt i purpur. Servettbrytningen heter "tornet" och ..., ja Ni anar. Den var inte helt enkel att luska ut hur många gånger man skulle vika den. Jag gjorde flera försök innan jag fick till det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar