fredag 30 mars 2012

Servettbrytning: Sparris

Jag minns att jag har sett en bild av en servett, bruten som två sparrisar vid något tillfälle. Hur den var gjord lyckades jag aldrig klura ut.Förrän ganska nyligen, då jag kom i kontakt med servettbrytningen "trasdockan". Ett tu tre kunde jag ana hur man gjorde servettbrytningen sparris..Sparris
Vik servetten på mitten (för att veta var mittlinjen går). Veckla ut servetten igen.
Vik upp den nedre kanten längs efter mittlinjen, dock några centimeter nedanför denna.
Vik ner den övre kanten längs efter mittlinjen, dock några centimeter övanför denna.
Vik upp de övre kanterna så att trianglar bildas ovanför servettens "bål".
Rulla servettens högra sida mot mitten. Tyng ner den med något litet föremål så att den inte ska rulla upp sig, medan du bearbetar den andra sidan.
Rulla servettens vänstra kant mot mitten.
Knyt ett band/snöre på servettens mitt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar