fredag 13 april 2012

Servettbrytning: Dubbelbladet

Med hjälp av vikningar längs långsidan eller diagonalen kan man få väldigt många olika utseende på servetterna.Jag har valt ljusgrön duk och mellangröna servetter på vita tallrikar. Några glas, två uppsättningar dansande par och en ljuslykta och dukningen är klar.
Dubbelbladet
Vik servetten som ett dragspel från diagonalen och ut på varje sida.
Pressa vecken ordentligt.
Lägg servetten framför Dig med den ena spetsen uppåt.
Vrid den andra spetsen 3/4 varv runt, tills den ligger med spetsen åt vänster.

1 kommentar:

  1. Godagens
    tänkte bara säga att just denna servettbrytning kanske är något som moster E skulle kunna försöka sig på att härma. Vacker samtidigt som det inte ser helt omöjlig ut att göra. Även om jag skulle önska att jag tog mig tid att göra något av alla de andra fantastiska sakerna. Hucklet - bara älskar jag.

    Nå hoppas annars att familjen får en skön och fin helg. C och jag är bjudna till mamma och ska gå på köprunda först eftersom det framförts önskemål om dammsugare och kaffekokare. Men det blir annars en lugn helg som jag sett fram emot hela denna långa vecka. Spelar ingen roll att den bara var fyra dagar men det är lång tid när jag veckopendlar och när C och jag gjorde så mycket roligt på långledigheten innan.

    Dessutom har jag hittat maten jag bjuder er på för något år sedan som jag helt själv ska bjuda C på. Och som vanligt kunde jag inte hålla tyst men hade tyvärr tappat receptet som jag senare hittade på denna blogg under vårmiddag.

    Kram från moster E

    SvaraRadera