måndag 20 augusti 2012

Spelkvällar med familjen

 Under sommaren, egentligen redan i våras, har spelen intagit den Postgårdsromantiska arenan. Precis som tidigare har barnen varannan TV-kväll, dvs de får de välja TV-program eller film (och nattsaga) varannan dag (Utan morgontidningen skulle inte vi ha en susning om vad som händer i världen). Under sommaren har Arvid konstant valt bort TVn till förmån för något spel.
Och visst är det mysigt.

Memory uppskattas mest av Sigrid (även om Arvid gillar även detta (jag får verkligen skärpa mig för att inte förlora och ibland gör jag det ändå, Arvid imponerar verkligen. Sigrid är duktig hon också men hon är ju två år yngre), medan Arvids absoluta favorit just nu är Bamse-Fia, en variant av Fia-med-knuff.
Men ett litet hopp behövs mellan varven.

2 kommentarer:

  1. Goddag på familjen,
    ser riktigt mysigt ut. Man blir riktigt spelsugen och just nu har jag en utmaning med C i trivial. Håll tummarna

    Ha fortsatt trevliga spelkvällar framöver med en varm kopp te kanske näst hösten sakta smyger sig på
    kram moster E

    SvaraRadera
  2. Sällskapsspel är väldigt mysigt. Jag vinner mycket sällan över Ester i Memory!

    SvaraRadera