tisdag 2 oktober 2012

Hos pappa/farfar/svärfar

Vi besökte min pappa och hans fru för några helger sedan. De bor två timmars bilväg upp i landet från oss sett. Vi är inga vana bilförare, men vägen upp till dem är väldigt mycket pang-på. Vi körde inte ens fel en enda gång. Mycket imponerande - tyckte vi själva!
När vi kom upp var det dags för lunch. Och vilken lunch! Hela helgen serverades den ena rätten godare än den andra. Lena och jag konstaterade att vår egen matlagning kanske inte altid är så märkvärdig som vi själva tror. Utvecklingspotential finns absolut!
Sigrid och Arvid hade sett fram emot att träffa farfar och Y.
Och vad är det där? En keyboard som man kan spela på. Särskilt Sigrid ägnade detta instrument stor uppmärksamhet.
Vi hade tagit med oss ett amaronevin till middagen och värdparet stod för en australisk riesling. Båda vinerna var goda till den delikata maten.
 
Min pappa har gått ner x antal kg genom att följa en kolhydratfattig diet. Så där satt jag och kände mig som en 10-15 kg tyngre valross i jämförelse....
Y kan lugnt luta sig tillbaka - efter att ha lagat så mycket och så god mat under en hel helg är man värd att få pusta ut!
 
Tack farfar och Y för en riktigt trevlig helg med mycket gott!
(Vi smygtränar nu matlagning inför ert nästa besök hos oss!)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar