tisdag 27 augusti 2013

Sista sommarveckan

Sista semesterveckan för mig, Arvid och Sigrid. Anders har redan sparkat igång. Vi har dock haft 8 veckor vardera - helt otroligt. Dessvärre är det sista sommaren som vi har föräldraledighetsdagar kvar. Från och med nästa sommar har jag semester som alla andra (+ några extra veckor som jag har sparat från de senaste åren). Som småbarnsförälder är man ganska utmattad av detta eviga pusslande med tider för att få tiden att gå ihop.
Ändå är vi två som delar väldigt jämlikt på hämtande och lämnande. Jag förstår inte hur ensamstående föräldrar får det att gå ihop. Åtminstone de som har hela ansvaret, hela tiden.
 Mycket tid gick åt att befinna sig på studsmattan med kompisar, själva. Ibland har jag också gästspelat. Dels tycker jag att det är ganska kul att hoppa om jag ska vara ärlig. Sedan är Arvid och Sigrid helst inomhus då det är soligt. Speciellt Arvid har svårt för starkt solljus. Men är jag med på studsmattan är det inga problem. Vi både hoppar och läser böcker "därinne". Väldigt mysigt. 
Regn är barnens favorit mellan varven...
Det regnade en hel dal under sista veckan, då var det skönt med litet inomhuspicknick framför kakelugnen. 
Sigrid fick spelet "Angry birds" av farbror P, A och J i present vid släktkalaset början av sommaren. Detta kom väl till pass nu. Praktiskt att tärningen sitter i en kupa (som skakas om då man trycker på kupan) så att den inte försvinner från spelplanen i tid och otid. Denna sista vecka fick de till stor del välja vad vi skulle göra. Det mesta gick faktiskt ut på att vi skulle bara vara. Umgås. Barn (åtminstone våra) har ett stort behov av att det inte alltid ska hända så mycket. Det kan vara skönt att bara vara ibland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar