lördag 19 oktober 2013

Höstdukning med kastanjer!

Hösten erbjuder verkligen många möjligheter till bordsdukning! Förutom att duka i brunt/orange och svart!
Jag har plockat ganska rejält med kastanjer. Enkelt att sprida ut över bordet.
 
I två små glasvaser har vi placerat de lönnlöv som Sigrid plockat tidigare under veckan!  
 
 
 Riktigt snyggt blev det! Däremot ser servetterna löjligt trista ut. Ingen specifik brytning alls. Jag begriper inte alls - men när jag väl skulle bryta blev det totalt stiltje - jag kom bara på en enda brytning - som krävde rejält större servetter än de jag har i färgen orange. Samtidigt ville jag verkligen använda de jag har i just orange.
 Maten var köttfärssås och spagetti. Ingen kulinarisk höjdare kanske, dessutom rester från torsdagen denna fredag. Men det fungerade det också...
 Just på fredagar har båda barnen tennis - på tiderna efter varandra. Jag skulle jobba sent, så Anders hade varit med dem. Vi kom hem ungefär samtidigt allihop. Att maten var klar var en oerhörd lättnad...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar