lördag 12 oktober 2013

Höstdukning med lönnlöv från skogen!

 Det började med att Sigrid plockade löv på dagis för några dagar sedan. Kunde inte hon och jag gå ock plocka röda, gula och orangea löv till en fin dukning?
 Jag blev eld och lågor. Min lilla gulleplutt, tänk att hon tycker att det är så viktigt med hur vi dukar... Så blev det lördag eftermiddag. Det regnade utanför. Njae, Sigrid ville hellre spela Wii med Arvid. Kunde inte jag gå själv? Nu vill det sig inte bättre än att jag tycker att det kan vara ganska mysigt att ta sig ut i litet lätt regn. Jag hittade lönnlöv i alla tänkbara färger. 
Linneduken och servetter gick i julrött och tallrikarna i vitt. I mässingsljusstakar tronade vita ljus. Ljusstaken "vänskapsknut" samt två stridstuppar i mässing stod på en bricka i samma material, för att sprida extra mycket varmt sken över bordet. 
 De mörkröda, nästa svarta, löven avtecknade sig mycket tydligt i ljusskenet.
 Servettbrytningen, solfjädern, passade bra in.
  Arvid och Sigrid hade grävt fram diverse maskeradkläder från utklädningskistan. Arvid var en pumpaprydd pepparkaksgubbe medan Sigrid var häxa med gröna kragen till pumpautstyrseln som kjol. Halloween är efterlängtad fast det är flera veckor kvar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar