fredag 29 november 2013

Servettbrytning: Belgisk våffla

Den belgiska våfflan har jag gjort tidigare, med tiden har jag dock förenklat den och tagit bort ett antal vikningar som ändå inte påverkar slutresultatet. Fördelen med denna jämfört med föregående veckas är att denna står avsevärt mycket stadigare.

Belgisk Våffla

Veckla ut servetten helt.
Vik servettens sidor mot mitten.
Veckla ut hörnen som ligger inne i servetten ut mot kanterna. Detta medför att hörnen pekar utåt likt en vindsnurra. Vik ner hörnen som kvadrater, se bilden.
Alla fyra.
Vik runt yttersta delen av så att den hamnar under servetten. Gör likadant med alla fyra.
Nu kan Du "lirka" med servettens diagonaler så att de kommer högst upp med "fickor" emellan sig.
Riktigt snygg är den.

 

2 kommentarer:

  1. Beskriv mer om hur ni gör när ni "lirkar ut diagonalen" -jag får inte ihop det! Snälla!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi ber om ursäkt, fick inte syn på denna kommentar förrän nu. det är ju inte det att vi får så MÅNGA kommentarer att vi inte HINNER svara :) Men denna bommade vi helt. Ber verkligen om ursäkt för detta. Jag (Lena, för det jag som är svag för detta med servettbrytningar) gör denna servettbrytning igen och lägger in 19 feb 2015 - jag hoppas att det är ok.
      Vänligen,
      Lena

      Radera