måndag 9 december 2013

Julvimplar! Flaggspel i juletid!

December närmade sig. Lönekontoret på mitt arbete lät hälsa att jag hade tagit ut 13 semesterdagar FÖR LITET under året. Jag har på intet sätt saknat ledighet - har använt Arvids "gratis" föräldradagar innan de försvinner nästa år då han blir åtta. Vad göra?
Arvid har skolplikt och Anders hade inte heller möjlighet att ta ut semester bara rakt av. Men Sigrid och jag - vi kan bara vara hemma. Vi har bakat, pysslat och myst allt vad vi kan.
 
 Jag har haft litet drömmar om att pryda salonger med julgirlanger/vimplar/flaggspel. Nu vart det helt plötsligt fullt möjligt att sy 30 meter vimplar till salongen och litet till... (vad mer jag har sysslat med i syväg kommer snart i en blogg nära dig....)
 Min gamla trotjänare, symaskinen. Vi har tillbringar 30 år tillsammans.
Jag tappade räkningen på hur många trianglar det blev, men över 150 stycken för 30 meters vimpellängd, Alla har höjden 25 centimeter och basen 20 centimeter, men det kan man anpassa efter egen smak.
 Rummet är ganska stort (30 kvm) med en tvärgående takbjälke i mitten. Anders och jag hade redan förberett med 8 stycken skruvar i takets alla hörn och på båda sidor om takbjälken!!!
 
 Möjligt att det kan se litet plottrigt ut, men väldigt väldigt mysigt då man väl är på plats. 
 
Allt det röda bidrar även till en varm och "julig" stämning!

2 kommentarer:

  1. Godmorgon jag måste bara få säga att det ser helt otroligt mysigt ut. Allt detta röda och gröna som tas fram nu under december månad tillsammans med alla ljus gör att det ser så varmt och mysigt ut. Lägg så till den av barnen så fint dekorerade granen så slår det allt. God Jul önskar moster E

    SvaraRadera