lördag 28 december 2013

Junibacken!

Sigrid är präst i Vallastad - en utställning om Lasse-Majas detektivbyrå som är på Junibacken just nu.
 Denna dag var Sigrid och jag lediga, medan övriga familjemedlemmar arbetade i skola/på arbetsplats. Våra vägar gick till junibacken. Först mötte oss Mumindalen.  
 Sigrid var muminmamman.
 Sedan bar det vidare.
 Jag läste inte så många Astrid Lindgrenböcker då jag var liten - nu har vi haft många av dem som kvällslektyr i samband med nattningen. Det märks då vi for "sagotåget" - helt plötsligt kan jag mer om både Madicken och Karlsson på taket - vilket gjorde att behållningen självfallet blev större.
 Pippihuset stod högt i kurs för Sigrid.
 Förutom häst , pepparkaksdeg fanns även rutschkana.
 Dessutom hade de en teateruppvisning utanför vid ett givet klockslag. Föreställningen rörde bokstäver. Sigrid fick skriva ett stort A i socker på en bakplåt där de skulle lägga en bulle formad efter hennes mönster. Hon hade väldigt roligt. Jag med. 
 Bankkassörskan i Valla stad. 
 Järnvägståget i var populärt.
Ibland fick man putta på....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar