lördag 14 december 2013

Luciatåg och juldukning.

Ju närmare julen nalkas deswto mer julsaker får vi upp...
 Detta är vårt sista luciatåg då barnen går på skola/dagis vad det ser ut. Litet vemodigt. I Arvids skola har de inget luciatåg, vilket jag kan tycka är litet synd.  
Sigrid hade övat mycket på sångerna och rörelserna de skulle göra. Nu ville det sig inte bättre än att hon höll på att snava på lucialinnet på väg ner till där de skulle stå. Detta medförde att hon under hela sången stod och höll i kjolen, för att inte snubbla...Men texterna sjöng hon högt och ljudligt!!
Vår lilla Sigrid.  
Julstjärnor i kruka mitt på bordet och röda rosetter om de flesta ljusstakarna. 
Hemmavid har vi "vardagsskydd för stolarna  och högtidsskydd för stolaryggarna (kommer senare). Eftersom stolsryggarna är av trä är det egentligen ingenting som behöver skyddas. Snarare tvärtom det är ju onekligen enklare att torka av trä än att köra tyget i maskin. Men nu ska vi inte hemfalla åt onödigt praktskt tänkande. Det blir väldigt varmt och ombonat med alla dessa jultyger överallt...
  Servettbrytning: Julstjärnan!
HEla familjen älskar julförberedelserna OCH julen, Jag inbillar mig att det märks.
 Anders och jag öppnade en Amarone - Costasera - sannolikt är ett inlägg att vänta! Ypperligt i juletider.
 Så har vi bänkat oss...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar