tisdag 3 december 2013

Morfar på besök och årets pepparkaksbak!

 Fredagskväll och morfar Stig stiger in.
 Han bor litet vid sidan av landsvägen morfar, varför själva resan tar honom en halv dag. Men han är osedvanligt ognällig - det mesta är helt ok!
Förrätten skriver jag om imorgon - zucciniplättar - riktigt, riktigt gott! 
 Det märks att han har passerat 80 år (och haft hjärnblödning (för24 år sedan) så att han är halvsidesförlamad). Tidigare år brukade vi ta oss till Skansen etc. då han kom på besök. Nu tänkte jag att vara med när vi bakar pepparkakor blir nog alldeles lagom.
 Vi hade det riktigt trevligt i köket där vi var hela familjen + morfar.  
 Arvid, Sigrid och jag bakade medan Anders lagade mat. Och morfar satt med. Sigrid har litet roliga ordlekar som hon drog för honom.
  Arvid bakade tunnast kakor av oss alla, jag mitt emellan medan Sigrid siktade på den tjockleksnivån.
 Det blev kväll och vi dukade iordning för kvällen.
Det var så kul för då jag följde med pappa (ja det är ju trots allt pappa för mig) till bussen så sade han - "Jag blir alltid så lycklig av att vara hos er - ni har det så mysigt." Han är en liten pärla, min pappa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar