måndag 13 januari 2014

Tre viner från Vila Santa

Vila Santa Trincadeira 2011, Alentejo, Portugal, nr 79204, 101 kr
Saftigt vin med inslag av gräs och en lite stjälkig framtoning. För blaskigt, tyckte någon. Kvällens godaste vin, tyckte jag själv.
Vila Santa Syrah 2011, Alentejo, Portugal, nr 71272, 101 kr
Smakrikt och fylligt vin med inslag av mörka bär, peppar, choklad och vanilj. Jag är lite dubbel i min inställning till syrahdruva. Är vinet från Rhônedalen gillar jag syrah. Syrahviner från övriga världen fastnar jag inte så ofta för.
Vila Santa Reserva 2011, Alentejo, Portugal, nr 12507, 101 kr
Det enda av de tre provade vinerna som finns i det vanliga sortimentet. Örter, kryddor, björnbär, choklad och vanilj. Detta prisbelönta vin tyckte två av vindrickarna var godast.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar