måndag 21 april 2014

Påsktårta - Vit chokladcheesecake med mango!

 
Egentligen är jag den enda i familjen som föredrar regelrätta efterrätter framför choklad. Därför blir det oftast en chokladbit i någon form efter maten på fredagar och lördagar efter maten om vi inte har gäster. Men ibland slår jag till.

Vit chokladcheesecake med mango

200 g digestivekex
75 g smör, smält i mikrovågsugn
100 g vit choklad, smält i mikrovågsugn
600 g philadelphiaost
1 dl strösocker
3 ägg
Topping
5 dl creme fraiche
1 tsk vaniljsocker
Dekorering
1 mango, skalad och tärnad.
Sätt ugnen på 150 grader C. Mixa samman kex och smör och bred ut över botten på en smord springform. Grädda i 10 min.
Tag ut.
Vispa samman ost, ägg och socker och rör ner chokladen. Häll över botten. Grädda i 40 min.
Vispa toppingen. Bred över den nu svala cheesecaken. Toppa med mango.

2 kommentarer:

  1. Vad underbart det ser ut! Njut av den sista påskdagen! Hittade en kommentar från dej i min skräppost, så är så ledsen att jag inte svarade direkt. Ber så mycket om ursäkt, ska skärpa mej tekniskt! Var inte min mening!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ingen fara!
      Njut vidare av den (åtminstone här) fina kvällen.

      Lena

      Radera