torsdag 17 april 2014

Sy en egen kycklingdräkt! Maskerad!

Arvid och Sigrid är bortbjudna till några kompisar idag. I SMS:et stod att det vore roligt om de kunde vara utklädda till påskkärringar om de ville.
Sigrid tyckte att det lät jätteroligt. Arvid var inte så pigg på att vara påskkärring.
Vill du hellre vara kyckling???
Det ville Arvid. Sagt och gjort. Här är det Sigrid som agerar modell, men det spelar mindre roll,
Till huvudet har jag klippt en remsa på 50X150 centimeter i gult bomullstyg som jag har sytt en dragsko upptill och nedtill. På den övre har jag dragit till hårt med ett bomullsband. I den nedre drog jag igenom ett gummiband. Den enda öppningen är till ansiktet. 
 Till "kroppen" klippte jag 2 st cirka 100X200 centimeter stora bitar av gult bommullstyg. På kortsidorna har jag sytt en kant. Jag har sytt dragsko både upptill och nedtill längs långsidorna.
sedan har jag dragit ett gummiband längs båda nedre delarna och ett igenom de båda övre delarna. Öppningarna ska vara längs med sidorna för armarna. 
 Ju högre upp man drar det nedre gummibandet - desto bulligare och rundare resultat. 
 Visst blev det fint!? 

2 kommentarer:

  1. Vad glad jag blir av att se denna solgula skapelse. Tänk syrran vad du hinner allt möjligt jag är djupt imponerad. Glad Påsk på er alla önskar en påskhäxa från Uppsala

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack ska du ha syrran! Sömnad kan mellan varven kännas litet som avkoppling - många i synnerhet vimplar, blir det....

      Radera