måndag 23 juni 2014

Sigrids 6-årskalas

Alla gäster fick gärna klä ut sig iom de ville - Sigrid var prinsessan Sofia, ingen älva direkt, men det gjorde inte så mycket - det var mer prinsessor än älvor som representerades av såväl värdinnan som hennes gäster. 
 Det är litet spännande att notera - så fort Anders och jag lämnade rummet började det pratas överallt runt bordet, men så fort vi kom in tystnade det. Har jag skrivit om att jag passade på att sy vimplar i ljusgrönt och ljuslila inför kalaset? Jag passade på att sy vimplar i ljusgrönt och ljuslila inför kalaset -passade färgmässigt bra in i temat.
 Från början åtminstone sedan brydde de sig inte. Vi tog därför vår tillflykt till salongen då vi inte serverade...Det blir annat ljud i skällan redan nästa år, av Arvids kompisar att döma - blir man måhända mer talför även inför vuxna då man väl börjar 6-årsverksamheten...?  
 Men de tycktes ha det trivsamt.
 Tårtdags!!! 
 En lycklig blivande 6-åring. 
 Servitören Anders. 
 Memory på älvorna! 
 För övrigt körde vi mycket pyssel, varvid den lila linneduken fick göra ett snabbt sorti till förmån för den blå/vita vaxduken! Barnen gjorde blomsterkransar, armband, rita älvor och jag vet inte allt. 
 Det var helt rätt ålder flör denna inriktning för de var verkligen jätteduktiga, koncentrerade och engagerade. 
 Inte ens studsmattan lockade en enda...  
 Fascinerande,
 Skattjakt!! 
 Det fanns små skatt kartor spridda över hela tomten. Dessa ledde vidare till godisäggen... 
 Riktigt engagerade var de!
 Slutligen kunde de nöjt öppna sina ägg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar