måndag 27 oktober 2014

Halloweenpyssel: Godispåsar i form av spöken!

Fråga mig inte var jag fick idén ifrån för jag har ingen aning - plötsligt dök den bara upp!
Vi brukar lägga Halloween godiset som vi ger bort i små hemgjorda påsar, kartonger eller liknande med tema halloween. Sigrid ville göra en smällkaramell i lila och svart. Så plötsligt fick jag se på vårt lilla lager av silkespapper - vi hade ganska mycket vitt. Hmmmm...detta skulle kunna användas.
 Vi har alltid en samling tomma hushållspappersrullar på lager hemma hos oss. Utifall att. Dessa kom nu till användning.
Till varje spökgodispåse använde jag 1/4 hushållspappersrulle och 1/12 av ett vitt silkespapper. 
 Ena sidan av silkespapperet vek jag som ett dragspel och klippte med 1/2 centimeters bredd mellan varje klipp och knöt samman som en smällkaramell.
På den vita "spökkroppen" målade jag ögon och näsa.
Sedan var det bara att fylla toppen med godis och tejpa igen!
Mina två hantlangare anslöt sig snart -  en pysseldag är en lyckad dag hemma hos oss!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar