tisdag 16 juni 2015

Harry Potterkalas: Vimplar eller Flaggspel i elevhemmens färger


Inför Harry Potterkalaset har jag verkligen sytt en hel del vimplar...
...i de olika elevhemmens färger.
Slytherin: grön och silver
Hufflepuff: svart och gult
Rawenclaw: vitt och blått
Gryffindor: rött och gult
 
 Jag har köpt snedband i rullar i gult, grönt, rött och gult lika bra att ha en större mängd, man vet aldrig vilkne färg som kan behövas.
 Alla dessa vimplar är klippta i storleken 20 cm bas och 20 cm höjd, men det går bra med andra storlekar också.
 
 Sy två raksömmar på baksidan. Klipp bort den översta trekanten på tyget, en bit över där sidosömmarna går samman - det blir bara bulligt då du ska vända vimpelt ut och in.

 Vände på tyger och väntade in tills jag hade tillräckligt många trianglar att sy på rad. 
Min gamla symaskin har givit upp - efter 30 års samarbete - jag kommer att sakna den. Men denna, mammas gamla fungerar fint den också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar