tisdag 28 juli 2015

Min anteckningsbok för kalas...

Halva nöjet med fester är förberedelserna tycker jag.
Vi använder flera månader före barnkalasen då hela familjen funderar på olika uppslag.
När själva temat är beslutat (vid barnkalas är det respektive jubilar som får ta det slutgiltiga beslutet) skriver jag ner vad som behöver förberedas - det kan vara alltifrån vimplar,ugglor, schackpjäser till själva menyn.
Ibland kan en och annan detalj och hur den görs få en egen sida.
...eller utgöra en del i ett annat sammanhang.
Min anteckningsbok är ovärderlig för mig i dessa sammanhang, här samlar jag allt, förkastar några....
...men använder det mesta...
Ibland har barnen hunnit emellan då de var yngre.
Att ha allt samlat i en enda bok är ovärderligt, ibland kan gamla idéer få en ny möjlighet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar