måndag 3 augusti 2015

Sommarlunk och dinosauriedukning

 Sedan några år tillbaka kan jag inte vara säker på att det bara är jag som vill duka: i synnerhet Arvid är väldigt road av att duka just nu, Sigrid är mer inne på matlagningen.
 När han började 6 årsverksamheten var dinosaurierna ett passerat kapitel. Av någon anledning ville jag ändå inte slänga figurerna utan sparade dem i vårt förråd.
Dessa har nu mött en ny vår.
I form av bordsdukningsattiraljer.
 De större har pippi på att tugga på de mindre.
 Men det blir väldigt effektfullt.
 Och kul att de vill vara med. 
 Vill jag ha med någon blomvas eller dylikt får jag förhandla om saken.
 Sigrids symaskin har kommit till användning - den går på batterier, varför hon kan sy ute också. 
 Piltavlan kommer också till sin rätt även om Arvid har blivit en hejare på rockring - han kan hålla på i flera minuter innan den far ner. 
Anders tycker att det är vilsamt att klippa gräset. Jag vet inte om det är sant, men jag har erbjudit mig att klippa, men hann vill verkligen (säger han). Så då...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar