lördag 31 oktober 2015

Halloweenpyssel - fladdermöss som hänger och spöken på kalt buskris med döda löv.

 Det är alltid roligt med litet nytt pyssel då någon högtid är på ingång.
 -spökena var en enkel konstruktion, genomskinligt vitt tyg, flirtkula och en trådstump är grunden.
Lägg tyget över flirtkulan och ta upp flirtkulan.
Vira en tråd nedanför flirtkulan, som en hals.
Färdigt. 
 Fladdermössen var det Sigrid som kom på utifrån godispåsarna med Halloweentema som vi gjorde.
Varför inte hänga upp dem på rad så att de hänger upp och ned?  
 Vi gjorde hål på båda sidorna långt ned i ena delen av den svartklädda toarullen.
Däri satte jag i en 5 cm lång svart piprensare. Som jag snodde runt sig själv och sedan runt ett blått band.
 
 Ser ganska bra ut! 
På ett svart silkespapper (fel färg på bilden). Fäste jag 12 toalettrullar med klister. Jag rullade samman alla och delade på dem. Alla lösa delar vek jag in.
 Sedan vek jag samman huvudet.
Klistrade på vingar.
Gjorde två hål ca 0,5 cm från nedre botten vari jag trädde svart piprensare.
Därefter vek jag samman nedre delen på samma sätt som jag hade gjort med övre.
Nu var det bara att fästa dem på ett gemensamt band som de skulle hänga i.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar