måndag 7 december 2015

Julsånger i skolans gymnastiksal....

 Det är bråda tider för de flesta just nu - man ska hinna med jobbet, julpyssla och så aktiviteter på skolan.
Så en kväll i början av december blev vi inbjudna på kaffe, sång och pepparkakor. Anders hann helt enkelt inte till sången -  jag hade däremot turen på min sida. Vad glad Arvid blev då han fick syn på mig och Sigrid som stegade in - man ser hur viktigt det är för barnen - men ibland fungerar det helt enkelt inte. Sigrid skulle ha sitt några veckor tidigare och då hade jag styrt upp att jag skulle kunna vara där redan då fikatiden började - men då blev det inställt med kort varsel, vilket ju också kan inträffa. 
Efteråt var vi runt på både Arvids och Sigrids avdelningar och såg allt vad som hade gjorts inför den stundande julen.
Det är sååå mysigt.
 Vi har köpt klart de flesta presenter så vi tycker ändå att december är 99% mysigt och kanske 1% stress.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar