tisdag 16 februari 2016

Veckans dukningsdetalj: Stolsryggar klädda med stora sydda hjärtan!

Jag hyser ju sedan tidigare en fäbless för att klä stolsryggar med något som är avpassat för dukningen. Så även till Valentindagen!
 Så även denna dag!
 För dessa ryggstödsskydd är bara fram och baksida ihopsydda till strax nedanför den absolut bredaste delen av hjärtats sidor - under detta är den sydd som två trianglar som sitter på varsin sida om stolsryggen.
 Jag blev riktigt nöjd med resultatet
Mallig om du så vill!
Till min hjälp hade jag 6 meter julrött manschestertyg med en bredd på 90 cm.
Med hjälp av en tallrik (för att få till snygga hjärtan och linjal) klippte jag så ut 16 stora hjärtan som var ca 20 cm bredare än det bredaste på stolsryggarna.
Så klippte jag ut dem...
,,,och började sy.
Resten är historia!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar