söndag 5 juni 2016

Sepentiner som hänger från taket, pins att dekorera maten med och väggmålningar till Egyptiskt kalas!


Serpentiner har vi haft som inslag i de senaste årens kalas. Så även detta år.
För varje serpentin behöver man två spegelvända figurer ett spiralklippt papper och lim/häftapparat.
För tydligare information se här och här.
 Alla detaljer ska gärna visa temat på kalaset för att göra det hela än ögonbedövande.
 Flaggspelet av toalettrullar har jag redan visat.
 Alla vimplar/flaggspel har jag faktiskt sytt till tidigare tillfällen men även om det hade varit att föredra med endast lila och guld färgade, fungerar dessa också - man känner ju att det är fest.
 Hall, salong och kök mer eller mindre dränktes av olika flaggspel.
 Hur man gör dessa hittar du här.
 Jag köpte ett extra flaggspel då jag hittade en med fransar i guld...
 Guldballonger köpte vi också - för lurigt att sy, tyvärr.
 "Less is more" är ingenting för oss - "more is more" snarare...
När jag tänker på det forna Egypten är det ofta gravkamrar - vi klädde därför in köksfönstren i lila/guld färgat tyg samt satte in en lång "vepa" av Egyptiska figurer på en lång pappersrulle (=väggmålningarna som brukar finnas i kamrarna)
 Anders klistrade pins att ha på maten för glatta livet. Hur du gör dem finner du här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar