söndag 23 juli 2017

Gustav IIIs paviljong!

 Med risk för att framstå som tjatig måste jag säga att jag arbetar tillsammans med idel trevliga människor.
 Veckan före jag gick på semester promenerade några av oss iväg på en guidad visning på Gustav IIIs paviljong i Hagaparken.
 Guiden var helt suverän. Det händer inte alltid. Förra gången jag var där var det en som läste innantill hela tiden. Så inte denna gång.
 Jag kan inse att vi har det väldigt bra vi som bor i Stockholmsregionen - det finns så mycket slott och andra byggnader att se på nära håll. För tredje året i rad håller dock tågbanbyggandet på att lägga krokben för all lust att lämna hemmet - det tar ca 1 h extra att åka in till Stockholm. Lika lång väg tillbaka.
Då får det bli i anslutning till arbetet... 
 14 augusti ska de vara klara. För detta år.
Sista bilden har jag fått låna av min kollega C. Det är en bild av en annan kollega, C, iförd krona...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar