måndag 27 november 2017

Arvids rollspelskväll med kompisarna

Rollspelskväll
Arvid gäst bloggar: Jag funderade inte på vart vi skulle sitta jag visste från första stund - allrummet! När mina kompisar kom så gick vi och köpte godis.
I rollspel så behövs det tärningar, pennor, papper och fantasi. Först så gör man en roll meny där man ser hur bra man är på saker. Sedan slår man ett visst antal tärningar i hur bra man är på saker skriv upp dem annars kanske du glömmer dem. Nu väljer spel ledaren (den som säger vad som händer) tema jag valde star wars. Lycka till!
 
 Det blev väldigt kul när vi började spela, det blev direkt tre mot tre. Alla kompisar indelade i två lag alltså.
Efter att vi spelat ett tag så var redan nästan alla dödade i spelet. Det hade blivit en storfight mitt på torget och alla skrattade och hade kul. Efter att vi spelat i 3 timmar så var det dags för alla att gå hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar