lördag 9 december 2017

Tvätt

 
Var på glöggfest på Söder igår efter jobbet. Det var så otroligt trevligt att jag fortfarande är speedad. Jag kände inte en handfull människor men alla var så otroligt sociala att jag fann mig involverad i den ena diskussionen efter den andra. Stämningen var otroligt hög och tiden bara flög iväg. Dessvärre kom jag inte på tanken att det vore kul att bevara minnet i form av foto.
 
Istället fotade jag en annan aktivitet som inträffade tidigare i veckan. Anders var på herrmiddag under kvällen. Jag hade somnat innan han var hemma.
 
På vardagsmornarna brukar jag köra igång en tvättmaskin så snart jag har stigit upp (jag stiger upp 04.20 för att hinna till jobbet tidigt och sedan kan hämta Sigrid någotlunda tidigt). Finessen med detta är att tvätten hinner gå klart innan Anders går.
 
Jag visste att tvättmaskinen var tom innan jag gick och lade mig. Denna morgon satte jag igång en 90-graders tvätt. Jag kollade aldrig om det eventuellt kunde finnas något i maskinen innan jag började. Det visste jag ju redan....trodde jag.
 
Nå, det borde jag ha gjort. Anders hade dragit igång en 40 graders tvätt med sina finaste skjortor när han kommit hem på kvällen.
 
Nå skjortorna hörs ha klarat sig. Men numera har han satt en liten lapp över tvättmaskinen....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar