onsdag 27 juni 2018

Besök hos morfar!

 För två veckor sedan hamnade min pappa på sjukhus. Han hade ont överallt, skrek av smärta och var alldeles utmärglad.
Sjukhuspersonalen kunde inte få i honom mat så han fick  dropp.
Han röntgades och undersöktes på både bredden och tvären - men man hittade inga fel!

Han pratade en hel del om "det där tråkiga som hade hänt Edla" (min mamma).
När jag frågade honom om orsaken till att han mådde som han mådde kunde ha något med mamma att göra svarade han att det var nog så.


Jag tror att vi båda var litet förvånade över svaret, eftersom de har varit skilda i 24 år.

Jag tänkte seriöst att jag nog skulle få begrava ännu en förälder inom några få månader.
Så nu hade han repat sig och gått upp litet i vikt!
Åsynen av barnbarnen piggade upp honom rejält. Barnen också får man hoppas... ;)

1 kommentar:

  1. Alltid tråkigt när det händer något med föräldrar. Har varit där. Hoppas han bara blir bättre och bättre. Fantastiskt vilken glädje barn ger.

    SvaraRadera