onsdag 4 juli 2018

VM 2018

Låt oss tala klarspråk - jag har noll intresse av fotboll eller någon sport på TV för den delen.

En kollega har tillbringat oändligt med tid med att försöka förklara "offside" för mig. Jag känner redan vid mening två att jag tappar intresset - såååå outhärdligt trååååkigt!

En annan kollega berättade i förtroende att han föredrog att lyssna på friidrott på radion. Han möttes av ett kvartslångt asgarv från min sida. Jag kunde höra kommentatorn i mitt inre: "Oj, oj så högt han hoppar" eller "Se hur snabbt de springer våra raska gossar!" :)

Men så detta med stämningen under detta VM - det förstår jag - vilken härlig stämning. Hela stan lever!
Och - jo det fattar jag också: vad duktiga de är!
Heja Sverige! 

2 kommentarer:

  1. Fotboll är inte heller min grej, men nu när Sverige ska slå England på lördag, då kan man liksom inte undgå det i vårt hus!

    SvaraRadera