fredag 17 augusti 2018

Sommarens fynd från Palermo!

 Redan innan vi hade åket till Sicilien hade jag läst på att i Palermo fanns ett helt område som var väldigt Liberty/Jugend/Art Nouveau inspirerat.
Jag hade därför fantiserat om att jag skulle komma hem med någon snuskigt dyr nysilverpjäs i den stilen.
Redan dag 2 började mina ögon fastna på två plastfåglar som stod i ett skyltfönster nära vårt hotell. Fåglarna var grälla och riktigt smaklösa i plast. De skulle vara i ungefär naturlig storlek dvs 80 cm höga...
Sakta men säkert började begäret ta över...
Anders, som brukar vara tokpositiv, vart en smula tveksam: Hur ska du få hem dem?
Det SKA GÅ, tänkte jag.
 Det gick! Inte nog med det, väl hemma sökte jag som en dåre efter liknande. Jag fick napp! Nu vet jag att de heter BULVANER (fåglar som ser ut som original). Kanske enklare att beställa via nätet - men mer spännande att frakta hem dem - tro mig!
Ni kan ju ana vad de har använts som...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar