fredag 2 november 2018

Årets sista cykelutflykt?

Arvid har haft litet otur med sin nya cykel tidigare under hösten - pedalerna lossnade och vi har inte lyckats få dem på plats igen.
 Men nu ville vi passa på att använda en av lovdagarna till en cykeltur. Arvid, som var den som initierade cykelturen använde sin gamla cykel, även om den är alldeles för liten.
 Nå han klagade inte utan vi skyndade iväg. Ganska snart skulle det visa sig att även min cykel hade en del förövrigt att önska - kedjan hoppade ur mest hela tiden. Kedjan satt lösare och lösare. Till slut satt den så löst att jag kunde hänga på den igen. Vilket jag fick göra mest hela tiden. Livsfarligt, för då hade jag ingen broms! Otroligt korkat i nedförsbackarna.
 Väl framme, 6 kilometer senare, avnjöt vi medhavd äpplemust!
Sigrid och jag tog aldrig av oss hjälmarna. De satt ju ganska bra!
Arvid tar en bild i bakgrunden.
Otroligt vacker höstdag var det åtminstone. Och vi hade det väldigt mysigt trots allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar