söndag 30 december 2018

Nötknäpparen på Operan!

Såhär i juletider passar onekligen ett litet besök på operans balett Nötknäpparen väl in.
Barnvänlig är den också, jag tror att Sigrid var tre år första gången de såg den.
Att de, i synnerhet Sigrid, redan tidigt var väldigt förtjusta i Elsa Beskows färgglada tanter underlättar onekligen.
Jag har aldrig sett den "riktiga" Nötknäpparen - det är denna svenska variant, en mix mellan Tjajkovskis musik och "Petter och Lotta firar jul" av Beskow som har gått på Operan så länge jag har kunnat se den. Bra är den i vilket fall!  
 Jag hade förbeställt dryck till pausen - känns litet lyxigare att slippa köa. Äppeljuice till Sigrid, Cola till Arvid och Nicolas Feuillatte till Anders och mig.
 Efter baletten var det dags för shopping. Numera går det inte att köpa kläder och sedan bär barnen dem. Nej, nu är det viktigt att det blir rätt. Vilket ju är bra och ett steg i deras utveckling.  
 Jag vet inte hur många Ralph Lauren plagg jag har släpat hem för att mötas av ett NEJ! Och sedan har plagget varit intryckt längst bak i garderoben. För all evighet.
 Så istället för att köpa kläder till julklappar hade vi bestämt att hela familjen skulle åka in på mellandagarna....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar