söndag 24 mars 2019

Bobergs högst upp på Nordiska Kompaniet

 Jag har två vänner som jag har startat en liten matklubb med. Klubben går, hittills, ut på att vi undersöker exklusivare lunchrestauranger tillsammans. 
 P. kommer från Italien och då det var hon som valde så tog vi oss till ett italienskt matpalats på Biblioteksgatan. Magnifikt!
C. har sina rötter i Libanon så då han valde var vi på den libanesiska restaurangen vid Hallwylska museet. Himmelskt!
 Jag kände pressen. Någon anhörig till mig har hittat släktband med koppling till Österrike. Men då talar vi tidigt 1600-tal så det känns litet väl avlägset i sammanhanget. 
Det fick bli något som serverar vad jag uppfattar som svensk husmanskost. Bobergs högst upp i NK huset.
Medan vi väntade på maten serverades vi varma små fuktade handdukar att torka händerna med innan måltiden. Och så fortsatte hela lunchen. Gästen var verkligen i centrum här. Och maten...
Mmmmmm. Så gott! Sammanfattningsvis kan man nog säga att alla tre ställena bjuder på måltidsupplevelser utöver det vanliga!
Få se vad vi hittar för tema efter detta - det blir svårt att toppa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar