tisdag 26 mars 2019

Indisk middag med familjen F-J

Min väninna, G. från studietiden och hennes familj kom på middag.
 De hade inga större svårigheter med att gissa temat.
 Deras två äldsta barn, D. och R. är jämngamla med Arvid och Sigrid. Yngstingen, O. är åtta.  
 Dukningen var jag väldigt nöjd med. Dessvärre hade jag bara skrivit upp ungefär varannan ingrediens på måltidens recept. 
 Men det gick ganska bra ändå. Den kycklingrätt som Anders lyckades skrapa ihop var så god att nästan alla bad om påfyllning.
Min huvudrätt var det litet tystare om... :)
Den var helt ok, men inte mer.
 Mango- och ingefärparfaiten på slutet blev desto populärare.  
Barnen försvann till övervåningen mellan varje rätt - de spelade monopol. Skratten ekade ner!
Här sitter jag och G. och skvallrar om forna tider...
Tack för en riktigt trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar