måndag 25 mars 2019

Indiskt tema på dukning

Jag har blivit väldigt förtjust i indisk mat, det finns väldigt många indiska restauranger runt där jag arbetar så jag har haft möjlighet att testa en del. 
 Så var det då dukningen. Utan att någonsin ha varit i Indien tänker jag mig starka färger och mycket guld. Jag grundade därför bordet med guldtyg.
 Det indisk inspirerade tyget jag hade kommit över gick i cerised.
 Mässingsundertallrikar. Mattallrikar i glas för att så mycket som möjligt av den guldfärgade undertallriken skulle komma till sin rätt.
 Cerisefärgade ljus i mässingsljusstakar. Den rosa kulören på servetterna skar sig  - men det kunde inte hjälpas - jag får söka upp några  linneservetter i cerise helt enkelt.
 I fönstret hade jag hängt upp cerisefärgat tunt tyg för att rama in rummet. Den blå kudden till vänster i bilden borde jag ju ha tagit bort innan jag fotograferade. Den ligger kvar där än.... ;)
 Stolsryggarna var klädda, varannan med guldkrona och varannan med luva i cerise. 
 Från taket hängde guldfärgade vimplar.
 Jag blev ganska nöjd.
 Bordet är redo! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar