söndag 17 mars 2019

Inställd teater, dataspel och pinig musik!

Igår var tanken att hela familjen skulle gå och se Min fantastiska väninna som ges på Stadsteatern (men på en scen i Årsta eftersom Kulturhuset håller på att byggas om).
Litet besvikna vart vi då det hela var inställt pga sjukdom. Visst måste även skådespelare ha rätt att vara sjuka, absolut.
Dessvärre är pjäsen utsåld till februari 2020...
Nåväl - vi hade inte riktigt tänkt på vad vi skulle äta, inte ens hur det skulle vara dukat - bara det! :)
Jag erbjöd mig att göra kvällsmaten.
Och medan högtalarna spydde ut riktigt pinig musik (fråga inte vad) på högsta volym, hade jag det riktigt trivsamt i köket. 
 Arvid o Sigrid skulle göra efterätt, men den blev inställd på grand av...nej inte sjukdom - men spel - vi talar Roblox(?) som de spelar med sina kompisar i TIMMAR.

Anders och jag kan ofta skratta gott åt samtalen som förs samtidigt som de spelar. De spelar med kompisar de känner, som egentligen bor maximalt 1,5 kilometer ifrån vårt hem. 

En riktigt rolig anekdot inträffade för några veckor sedan. Arvid går i sexan och de nationella proven är högaktuella, vilket även kan ta sina uttryck i spelen.

Arvid hade, i spelet, sprängt huset för sin vän T. Så hör vi Ts röst ljuda på övervåningen: 

"Arvid, varför sprängde du mitt hus? Resonera kring ditt svar."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar