onsdag 27 mars 2019

Lunchbuffé av kollegornas matlådor!

 Jag har ganska nyligen bytt avdelning på min arbetsplats. Jag är nästan avundsjuk på mig själv: jag har verkligen haft tur då jag tänker på hur varma och inkluderande alla dessa kollegor är. Och eftersom man är så många timmar på jobbet är det onekligen viktigt att man trivs och har roligt med kollegorna. 
 Mitt i allt blev jag tillfrågad om jag ville vara avdelningens hälsoinspiratör.? Jag blev ju väldigt hedrad, men tyckte samtidigt att det egentligen redan fanns en person, en man, som egentligen borde vara det självklara valet. Denna kollega fixar yoga-, pinngympa och jag vet inte allt. Nu delar vi på uppdraget.
Han kör 5-10 minuter fysisk aktivitet. Varje dag. Fantastiskt!
Men vad skulle jag då göra?
 Jag gick ut igår med en gemensam lunch där alla som ville vara med fick ta med sig en valfri lunchlåda som var tillräckligt mycket för en person. Många ställde sig positiva till idén. Kul!
Vi drog samman ett antal mindre bord där vi ställde maten. 
 Sedan var det bara att börja - buffén var igång!
 Så enkelt och så trevligt.
 Rekommenderas varmt!
Jepp - det kommer att bli fler tillfällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar