onsdag 10 april 2019

Bar Nombre - spansk vinbar i Vasastan (Sibirien?)

 För drygt ett år sedan uppmärksammade en tidigare kollega mig på en tio-i-topp lista på vinbarer som DN hade sammanställt. Jag blev eld och lågor!
Sedan dess har jag väl velat testa dessa (eller andra vinbarer). Det har väl gått sådär hittills om jag ska vara ärlig. Men viljan finns!
 Jag och min väninna S. testade en nära Karlaplan strax före jul. En försökte jag testa med Anders och syrran för några veckor sedan, men den hade hunnit stänga ned. 
 Nu i egenskap av hälsoinspiratör på jobbet kände jag att jag kanske kunde våga mig på att föreslå en...vinbar.
 Nu blev det ingen regelrätt vinprovning, ehuru en väldigt trevlig kväll. Dock frågade jag om man kunde få genomföra en liten vinprovning med några centiliter viner i tre olika glas och jämföra. Det var helt ok med personalen. Som för övrigt var mycket trevlig.
... så fler vinbarer kommer nog att ticka in här under våren...
Denna var väldigt trevlig. Jag provade även en spansk cider (4%) - mkt god!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar