fredag 10 maj 2019

AW på Blique by Nobis

 
 Mitt bidrag som hälsoinspiratör tycks vara att arrangera AWn.
 Är det verkligen så hälsosamt kan man undra? Jo men visst är det så, huvudsyftet är ju ändå att man träffas och umgås. Men det klart det är ju kanske oftast samma personer som tackar ja. Det blir ju inte mycket till hälsoaktivitet för de övriga. Kanske att det är ganska rimligt ändå, man hittar på saker som man själv tycker är trevligt. På hakar likasinnade.
 Vi valde att testa det ganska nyöppnade Blique by Nobis. Någon hade varit där på öppningskvällen och då hade kön varit så lång att vederbörande valde att gå någon annanstans. Vi hade nog tur med att vi var där en dag då det inte var toppenväder, det blåste ganska mycket och var litet halvsvalt. 
 Då kunde ju inte utebaren användas vilket självfallet var tråkigt. Egentligen fick man inte sitta inne om man inte åt. Här kunde hälften tänka sig att äta medan andra halvan inte var intresserad av detta. Nå detta var en onsdag, halvkasst väder. Inte så många som valt att gå hit klockan 17.
Vi blev erbjudna att sitta vid ett toppenbord inomhus - men bara under 1 h och 10 minuter. Vi accepterade. Väl inne började fler beställa mat. Så vi fick behålla  bordet i någon timme till...Jag måste säga att både maten och servicen var suverän! Och vinet!! :)
Jag har verkligen toppentrevliga kollegor, väldigt högt i tak och nära till skratt. Självironi finns i stora portioner både här och var! En tidig onsdagskväll i dessas sällskap och partykänslan infinner sig! Det kändes nästan som om hela bordet förflyttade sig utomlands.
På min förra avdelning var 99,99 procent lika gulliga som de är här. Men det var faktiskt en som betedde sig väldigt märkligt. Så till den grad att det till slut inte var roligt att arrangera saker. Alls. Jag trodde att det bara var jag som upplevde problemet. Att det kanske var någon form av åldersmobbning eller så. Först nu, långt senare har jag förstått att min upplevelse delades av fler. Oavsett ålder. Litet tråkigt att det uppdagas först nu, i helt andra sammanhang. Men samtidigt väldigt skönt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar