tisdag 21 maj 2019

Combo vinbaren - vinbar i vasastan!

 Jag fortsätter mitt testande av vinbarer. Denna gång har turen kommit till Combo- Vinbaren, ligger rakt över biblioteket vid Odenplan.
 Inredningen påminde mest om ett sådant där frukostställe man brukar se i amerikanska filmer, ingen toppenlokal. Men utbudet av vin på glas!!!
På bilden ovan ser man hälften - baksidan såg likadan ut.
 Vi valde att testa två vita viner från Jura mot varandra! Båda på druvan savagnin.
 Vi, det var jag och T., en "gammal" väldigt trevlig kollega.  
Savagnin är kanske ingen druva som jag, än så länge, har fallit stenhårt för. Men jag vet att den är trendig så jag övar... ;) Båda smakade åt gula, ena till och med röda bokna äppelhållet till. Att i synnerhet ena hade lagrats i en ganska ung tunna (genererar då mer smak) framgick av den framträdande ekplankesmaken (det mörkgulare vinet). Oxiderad doft. Spännande dock!
Och duktig personal.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar