söndag 5 maj 2019

Dukning i cerise och lime

Så här när våren är här känns det som om man kan leka mycket mer med färgerna än på vintern. Jo man kan ha alla basfärger på vintern, men cerise eller limegrönt? Tillsammans?? Litet för skojfriskt kan jag känna. 
Ge mig ett år och jag säger raka motsatsen... :D
 Vi har sällan smör p bordet på bjudningar just nu Annars kan jag tycka att dessa "smörhundar" som är utformade som små taxar är ganska humoristiska. 
 Det vara bara familjen som skulle äta så jag tänkta helt slappt att jag skulle låta de korta cerisea ljusstumpar som fanns kvar i vissa ljusstakar få brinna ner. Till slut har man ju annars ett helt batteri stumpar och aldrig utrymme att använda dem. Vintertid går det nog åt hela ljuset under en middag oavsett om det bara är vi eller om vi har gäster.
Jag tror att vi börjar måltiderna senare under den ljusare delen av året helt enkelt. Och kanske då inte äter under lika lång tid som på vintern, för jag tror att vi slutar måltiden ungefär samtidigt oavsett årstid.
Det faktum att i synnerhet Arvid vänder på dygnet under helgerna påverkar också vilken tid vi äter frukost, lunch och...middag.
 Servetterna gick också i lime. Eller heter det lindblomsgrönt? 
 Den lindblomsgröna löparen i mitten är i någon sorts filttyg. Jag tror att den kan bli svår att tvätta. Men fint är det! 
 Till fiskgrytan drack vi detta! Gott! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar